enter-article כאבי ברכיים - איך מתמודדים איתם? - אורטופד בשבילך
אורטופדים » מאמרים וחדשות » כאבי ברכיים - איך מתמודדים איתם?

כאבי ברכיים - איך מתמודדים איתם?


אומנם אנשים סובלים יותר מכאבי גב וצוואר,  אך אם תשאלו אנשים שחצו את גיל שבעים, כאבי ברכיים לא עניין של מה וכך


כאבי הברכיים נשמעים כתירוץ חדש של אנשים רבים מדוע הם אינם יכולים לבצע פעולות מסוימות.

הבעיה שכאבי ברכיים הם לא רק תירוץ ואנשים רבים סובלים מכאבי ברכיים מסיבות שונות: חוסר פעילות גופנית, ישיבה ממושכת, עומס גבוה בעת פעילות גופנית ועוד.

כ- 80% מהאנשים מעל גיל 70 מתלוננים על כאבי ברכים והאחוז של הצעירים אינו רחוק משם כל כך.


כאבי ברכיים – סיבות אפשריות
כאבי ברכיים
כאבי ברכיים יכולים לנבוע מכמה סיבות, סיבה נפוצה של כאבי ברכים נובעת מפרקים (ארתריטיס), במקרה זה הנוזל הטבעי שמטרתו לבלום זעזועים בברך נפגע ולכן יש כאבים בעת תזוזת הברך.

אם לא מטפלים בברך אז ניתן להגיע למצב של סחוס שחוק והתחככות העצמות המביא למצב של נפיחות וכאב גדול יותר.

כאבי ברכיים יכולים לנבוע גם משחיקת סחוס. אורטופדים יכולים לבדוק זאת מפני שכאשר יש שחיקת סחוס הסחוס הופך דק יותר ומופיעים בו חריצים קטנטנים, חשוב מאוד לטפל בבעיה זו בזמן מפני שעם הזמן מעמיקים החריצים עד למצב שהם מתייבשים ונשברים.

כאשר הסחוס מפסיק לכסות את קצה העצם מופיע הכאב.


כאבי ברכיים – כיצד ניתן להימנע


אורטופדים מדווחים שהסיבה הנפוצה ביותר לכאבי ברכים היא יציבה לא נכונה. כאשר הגוף לא ביציבה נכונה יכולות להיגרם בעיות שונות בברכיים. כאשר הגוף עומד לא יציב כל מפרק לא נושא בחלק שווה בלחץ והלחץ מופעל על עמוד השדרה. חשוב לבדוק את היציבה ולעמוד יציב ונכון.

שחיקת סחוס נובעת במקרים רבים מחוליות בגב התחתון שאינן במקומן או מפריצת דיסק, בלט בדיסק, מפרקי ברך, ירך או קרסול שאינן במקום. כאשר חוליות הגב לא במקום הן משפיעות על היציבה והאגן הגורם לכאבי ג ולשחיקה מוגברת של הסחוס.

אנשים שעוסקים בספורט כמו טיסה וריצה מפעילים יותר לחץ על המרפקים ויכולים לגרום לשחיקה מואצת והתפוררות הסחוסים.


כאבי ברכיים – פנייה אל אורטופד

כאשר אתם מגיעים אל אורטופדים במקרה של כאבי ברכיים עליכם להתייחס לא רק לבעיה הספציפית אלא לומר לאורטופד שיבדוק את כל האפשרויות לכאב הברכיים ולמקורו.

אם לא מטפלים במקור הכאב ורק מספקים משככי כאבים הבעיה האמיתית מחריפה ויכולה להגיע לעיתים למקרים בהם יש צורך בניתוח למטרת החלפת מפרק.

על  אורטופדים לבדוק את המטופלים ולשלול בעיות במפרקים שעלולות להחמיר ולשלוח את המטופל לטיפולי פיזיותרפיה.


כאבי ברכים – פיזיותרפיה

פיזיותרפיסט מדריך את המטופל ומלמד אותו תרגילים למטרת שמירה על תפקוד הברך, תרגילים אלו הם תרגילי גמישות והגברת התנועתיות. התרגילים גורמים לחיזוק השריר ושומרים על הברך מנזקים צפויים.


כאבי ברכיים – טיפולים נוספים

הטיפול המומלץ ביותר הוא פיזיותרפיה, אך ניתן לשלב אותו יחד עם טיפולים נוספים כדי להקל על הכאב ולשפר עוד יותר את הגמישות ואת זרימת הדם.

הטיפולים הנוספים המומלצים הם דיקור ומסאז' תראפי, טיפולים אלו מפחיתים את הכאב הנובע מהדלקת ומשפרים את פעילות הברך.


חובבי כדורסל, ינצרו לנצח את התמונה של לארי בירד, כוכב בוסטון סלטיקס בשנות השמונים, שוכב על רצפת אולם הכדורסל באולימפידת ברצלונה. כאבי הברכיים מנעו ממנו לשבת על הספסל כמו כולם


עוד באותו נושא

עקמת -מה זה ואיך מתמודדים עם זה

עקמת -מה זה ואיך מתמודדים עם זה

תופעה של עקמת מתחילה להופיע כבר בגיל הנעורים ויכולה להשפיע על התפתחות העצמות בגוף והיציבות בהמשך החיים. לכן חשוב לאבחן את התופעה בשלב...

מומחה כף יד - כיצד הוא יכול לעזור לנו?

מומחה כף יד - כיצד הוא יכול לעזור לנו?

כל מי שאי פעם עשה תאונה עם קטנוע או שיחק כדורגל בתור שוער, נאלץ לבקר יותר מפעם אחת אצל מומחה כף יד. מה הפלא שזו אחת מההתמחויות הארוכות ביותר...

כל מה שצריך לדעת על מדרסים

כל מה שצריך לדעת על מדרסים

אם אתם סובלים מכאבי רגליים, סביר להניח שהאורטופד יציע לכם לנסות לשים בנעליים מדרסים, לפחות לזמן מוגבל. הנה מדריך מדרסים קצר גם הרגליים...

כל מה שצריך לדעת על מומחה כף רגל

כל מה שצריך לדעת על מומחה כף רגל

לא צריך להיות ספורטאי כדי להבין שפגיעה בכף הרגל יכולה לשבש את החיים. במאמר זה ננסה להבין מהי המומחיות של אורטופד מומחה כף רגל כף הרגל בלבד,...

פלטפוס - מה זה וכיצד מטפלים בזה

פלטפוס - מה זה וכיצד מטפלים בזה

פלטפוס משפיע על הליכה ועל עמידה, למרות שלא ניתן לפתור בעיה זו, ניתן בהחלט להקל עליה. לפי הערכות שונות ולא מבוססות, קרוב ל-15 אחוז מאזרחי העולם...

string(31) "categoryמנתח אורטופד"