מדוע קשה לאבחן כאבי גב וצוואר?

עמוד הבית פורומים פורום אורטופדים מדוע קשה לאבחן כאבי גב וצוואר?

  • הנושא הזה ריק.
מוצגות 1 תגובות (מתוך 1 סה״כ)
  • תגובות
  • #44267
    מדוע קשה לאבחן כאבי גב וצוואר?

     
    ישנם הרבה מונחים בשפה הרפואית המשמשים לתיאור בעיות גב, רופאים שונים משתמשים במונחים שונים. לדוגמא עצב ״נצבט״ , בלט דיסק, לחץ על שורשיי העצב, לחץ על השק התיקתאלי או לחץ על השק הדוראלי יכולים להצביע  על אותה בעיה. לעיתים המטופל ישמע מונחים שונים מרופאים שונים ולבסוף ישאר מבולבל אודות מצבו. המונח הנפוץ  הוא ה״דלקת״ לסוגיה השונים.  כאשר
    לעיתים המונח עצמו יכול להיות מטעה, לדוגמא בהגדרה ״ שינויים ניווניים״ או ספונדילוטים כאשר בסך הכל  מדובר על שחיקה טבעית הנוצרת עם הזמן, ולא ניוון כתוצאה מחוסר תנועה.
     
    בדיקות ניראות אינן אבחנה ובודאי לא מדוייקת.
    : MRI או סריקת CT הן אינן מהוות אבחנה קלינית למקור הכאב, אף שהן מקוטלגות תחת ההגדרה של אבחנה   
    לא תמיד הן תואמות את מצבו הקליני של המטופל. כמו כן השימוש במינוחים כמו בלט דיסק או פריצת דיסק אינם בהכרח נכונים ולא תמיד תואמים את המציאות.
    דיאגנוזה מדוייקת של כאבי הגב או הצוואר תתאפשר רק עם הצלבת המידע הויזואלי עם בדיקה פיסית מקיפה והיסטוריה רפואית מפורטת.
     
    הרבה סריקות ויזואליות ובדיקות דיאגנוסטיות שנויות במחלוקת
    אין הסכמה בקרב מומחים ומטפלים בכל הנוגע לאיבחון וטיפול בכאבי גב. לדוגמא בבדיקת דיסקוגרם – שהיא בדיקה בהזרקת חומר לדיסק על מנת לאבחן האם הדיסק הוא מקור לכאב – ישנה מחלוקת לא מעטה, ישנם מנתחים המאמינים כי זוהי הדרך היחידה לבדוק האם הדיסק הוא מקור לכאב בעוד שאחרים טוענים כי לבדיקה זו אין כל ערך. הסבירות לטעות גבוהה ומכאן השלכה על אופן הטיפול שיכול בהרבה מקרים לא להתאים ואף להיות מיותר.
    הגורמים לכאבי גב מורכבים ואינם פשוטים כפי שאנשים חושבים     מסקנה:
    למרות כל היתרונות הרבים הקיימים היום בשוק עבור טיפול בכאבי גב, קיים עדיין פער גדול ברמת המחקר והידע וישנם מקרים שנשארים לא ברורים. לכן הגישה הנכונה ביותר היא לנקוט גישה פרואקטיבית, לקבל כמה חוות דעת ולהיעזר במגוון תחומים והכי חשוב – סבלנות והתמדה ! רוב בעיות הגב הן כרוניות ונובעות מעומסים מצטברים, בדרך כלל יעבור זמן רב עד להחלמה מלאה של הגוף. שימוש במיטת היפוך יקצר משמעותית את זמן ההחלמה.
    ותראו בגוגל inversion table או גב BACK

מוצגות 1 תגובות (מתוך 1 סה״כ)
כתיבת תגובה בתור אורח באתר. כניסה לחשבון שלי
פרסום תגובה
הפרטים שלך